Τεύχος 608
Dolce Vita
Dolce Vita
Το αμαρτωλό ξεκίνημα μιας απαστράπτουσας δεκαετίας
του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΑΤΑΡΟΥΝΗ
Τη νύχτα της 5ης Νοεμβρίου 1958, το πάρτι γενεθλίων μιας νεαρής αριστοκράτισσας στο εστιατόριο Ρουγκαντίνο του Τραστέβερε με το απρόσμενο στριπτίζ της Αρμενολιβανέζας Αϊσέ Νανά άνοιξε την αυλαία της Dolce Vita, της δεκαετίας της «Γλυκιάς Ζωής ».
Το σκηνικό με το γυμνό στήθος που το απαθανάτισε και το δημοσιοποίησε ο Τάτσιο Σεκιαρόλι, πρωτοπόρος της μεγάλης σχολής των παπαράτσι, σόκαρε τη συντηρητική κοινωνία της Ρώμης, ενώ ταυτόχρονα αποτίναζε την αφόρητη σεμνοτυφία που κυριαρχούσε, λόγω Βατικανού, στην Αιώνια Πόλη.
Η χαλάρωση των ηθών και η απενοχοποιημένη ηδονοθηρία της ρωμαϊκής μπουρζουαζίας αντιπαρατέθηκαν με ορμή στην θρησκοληπτική χειραγώγηση καθιερώνοντας έναν ανέμελο και πιο απελευθερωμένο τρόπο ζωής, το απαστράπτον life style της Dolce Vita.
Η «Γλυκιά Ζωή» ήταν εκείνη την εποχή ένας ελκυστικός μύθος, καθώς είχε αρχίσει η δυναμική ανάπτυξη της ιταλικής οικονομίας, η οποία συνέβαλε στην άνοδο του βιοτικού επιπέδου των Ιταλών και έσβηνε σιγά-σιγά τις γκρίζες μεταπολεμικές αναμνήσεις.
Ταυτόχρονα, μεγάλη ανάπτυξη γνώριζε και η εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία με σημαντική αύξηση της ζήτησης που είχε μετατρέψει την Τσινετσιτά σε «Χόλλυγουντ του Τίβερη», καθώς προσέλκυε, λόγω μικρότερου κόστους, πολλές αμερικανικές παραγωγές. Διάσημοι ηθοποιοί όπως ο Γκάρυ Κούπερ, ο Τζων Γουέιν, ο Κλιντ Ήστγουντ, ο Μάρλον Μπράντο, ο Γκρέγκορυ Πεκ, ο Φρανκ Σινάτρα, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, η Λιζ Τέυλορ κ.ά. βρέθηκαν για γυρίσματα στη Ρώμη και εξέπεμψαν την εκθαμβωτική τους λάμψη γύρω από τη Βία Βένετο επηρεάζοντας την ατμόσφαιρα και τις συμπεριφορές. Ήταν, δηλαδή, ώριμες οι συνθήκες για μια πιο ανέμελη ζωή, έξω από τα ασφυκτικά όρια ενός αναχρονιστικού καθωσπρεπισμού, ο οποίος έτσι κι αλλιώς υφίστατο τότε διεθνώς την πολιορκία μιας επαναστατικής αλλαγής με όπλα τη μουσική, το σινεμά, τα γράμματα και τις τέχνες που έφερνε πιο κοντά τις άλλοτε περιχαρακωμένες κοινωνικές τάξεις.
Γράψτε ένα σχόλιο
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.