Περιοδικό Ιστορία
ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μια νοσταλγική και αποκαλυπτική βιογραφία της μεταπολεμικής γενιάς απο το '40 ως σήμερα...
Ιστορία Εικονογραφημένη
Ηλεκτρονικό κατάστημα Πάπυρος Online

103 ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
του ΣΩΤΗΡΗ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
Μία από τις κλασικές παραδοχές σε ό,τι αφορά την ελληνική οικονομία θεωρείται το γεγονός ότι το διαχρονικό έλλειμμα του ισοζυγίου πληρωμών καλύπτεται εν μέρει από τα έσοδα του τουρισμού και από τα ναυτικά εμβάσματα. Μάλιστα, σχεδόν όλες οι σχετικές με την ελληνική οικονομία εκθέσεις έχουν μία τουλάχιστον αναφορά στην ελληνική ναυτιλία και στις ευεργετικές επιδράσεις αυτής για τον τόπο. Σημαντικό κομμάτι δε της ελληνικής Ιστορίας περιστρέφεται γύρω από ναυτικές (πολεμικές και εμπορικές) επιτυχίες με μια ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό που αποκαλείται «ναυτική παράδοση» των Ελλήνων. Σίγουρο, βέβαια, είναι ότι οι Έλληνες, ως έθνος και ως λαός, ασχολήθηκαν από νωρίς με τα θέματα του θαλάσσιου εμπορίου, ενώ οι Έλληνες πλοιοκτήτες από τη δεκαετία του 1970 και εξής διατηρούν σταθερά ένα 10% τουλάχιστον του παγκόσμιου εμπορικού στόλου στα χέρια τους.

Η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ μεταξύ των διαφόρων λαών του κόσμου και η συνολική επιρροή στον καθένα συμμετέχοντα σε αυτή τη διεθνική επαφή έχει δημιουργήσει μια τάση στο να αποδίδονται στον κάθε λαό κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, οι περισσότεροι άνθρωποι θα συμφωνούσαν ότι οι Γερμανοί είναι ένας πειθαρχημένος λαός, ότι οι Εβραίοι διακρίνονται για τις επενδύσεις και τις εμπορικές συναλλαγές, οι Ιάπωνες είναι εργατικοί κ.λπ. Ασχέτως με το αν τα αποδιδόμενα στον κάθε λαό χαρακτηριστικά σχετίζονται πάντα με την πραγματικότητα, η απόδοσή τους βασίζεται σίγουρα ως έναν βαθμό σε πραγματικά γεγονότα. Έτσι, ο χαρακτηρισμός των Ελλήνων ως «καλός έμπορος» και «καλός ναυτικός» βασίζεται στη διαχρονική διαρκή και ισχυρή παρουσία των Ελλήνων στους τομείς του εμπορίου και των θαλασσίων μεταφορών. Η Ελλάδα, λοιπόν, διαθέτει ισχυρή ναυτική παράδοση και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες κατάφεραν να έχουν σημαντική θέση στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία. [...] Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος Οκτωβρίου

[ Περισσότερα στο τεύχος... ]

Οκτώβριος 2010 #508 - 4,50€

 3 ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
 του Διονύση Ν. Μουσμούτη
Διαβάστε περισσότερα >>
 6 Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΝΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑ
του Ανδρέα Στεργίου
Διαβάστε περισσότερα >>
 22 ΕΘΝΙΚΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΞΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ
της Φαίδρας Κουτσούκου
Διαβάστε περισσότερα >>
 32 ΕΘΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
 της Μαρίνας Πετράκη
Διαβάστε περισσότερα >>
 42 ΤΑ «ΧΡΥΣΑ ΠΑΙΔΙΑ» ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ
του Κώστα Κατσούδα
Διαβάστε περισσότερα >>
 52 ΤΑ ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ Της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ (1936-1940)
του Νίκου Παπαναστασίου
Διαβάστε περισσότερα >>
 62 ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΕΡΜΩΝ ΚΕΦΑΛΩΝ
της Δέσποινας Βαρσαμή
 70 Ο ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο ΛΕΟΝΤΟΚΑΡΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟ «ΚΥΚΝΕΙΟ ΑΣΜΑ» ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
του Ελευθερίου Ηλ. Καντζίνου
 80 ΚΟΥΡΤΣΙΟ ΜΑΛΑΠΑΡΤΕ
του Giordano Bruno Guerri
 93 ΤΟ «ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΤΗΣ ΠΙΤΖΑΜΑΣ»
του Γιάννη Ράγκου
Διαβάστε περισσότερα >>
 103 ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ
του Σωτήρη Πετρόπουλου
Διαβάστε περισσότερα >>
 112 ΜΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΗΣ ΟΝΔΟΥΡΑΣ
του Φίλιππου Φίλιππα
 114 Βιβλία και Ιστορία
΄Εντμουντ Κήλυ. ΦΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΘΕΡΜΑΪΚΟ. ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΛΚ, Μετάφραση: Μαριζέτα Γεωργουλέα, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2010, σελ. 600, τιμή: 22,00 €
Διαβάστε περισσότερα >>
 ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
114 Βιβλία και Ιστορία
ΔΙΟΝΥΣΗΣ Ν. ΜΟΥΣΜΟΥΤΗΣ
120 Τέχνη και Ιστορία
ΤΟΝΙΑ ΜΑΚΡΑ
122 Θέατρο και Ιστορία
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΡΑΠΑΝΑΚΗ
124 Ιστορία στο Διαδίκτυο
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΘΕΝΙΤΗΣ
128 Γιατί το λέμε έτσι;
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΚΡΙΜΠΑΣ
129 Το Σταυρόλεξο του 21ου αιώνα
ΠΑΥΛΟΣ ΜΕΘΕΝΙΤΗΣ
ΠΑΠΥΡΟΣ ΓΡΑΦΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ Α.Ε
Πανεπιστημίου 46, Αθήνα, 106 78
Τηλ.: 210 3611880
info@istoria.gr - letters@istoria.gr
Παρουσίαση εκδήλωσης
Εκδοτικός οργανισμός Πάπυρος - Σχεδίαση απο την Webstart - Web hosting απο την Cityhost